W odpowiedzi na lokalne zapotrzebowanie, uczniowie szkół średnich w Gruzji mają teraz dostęp do szkoleń w zakresie obsługi ciężkiego sprzętu.

Państwowa Rada Edukacji zatwierdziła nowe kursy zalecane przez Państwowego kuratora szkolnego Richarda Woodsa w grudniu. Uczniowie rozpoczęli zajęcia w semestrze wiosennym i rozpoczną nowy rok szkolny drugim kursem ścieżki kariery.

Szlak składa się z trzech tras:

  • Podstawy przemysłu i bezpieczeństwo pracy: Przygotowuje studentów do podstawowej wiedzy, aby bezpiecznie funkcjonować na placu budowy lub wokół niego oraz w przemyśle w ogóle.
  • Wprowadzenie do ciężkiego sprzętu: Przedstawia studentom historię i wpływ ciężkiego sprzętu na projekty budowlane i infrastrukturalne, a także terminologię, obowiązki operatora, możliwości kariery i stosowanie podstawowych zasad bezpieczeństwa. Uczniowie zostaną zapoznani i rozwijają umiejętności przygotowania stopniowanych powierzchni i wykonywania podstawowych czynności związanych z robotami ziemnymi.
  • Eksploatacja ciężkiego sprzętu I: Opiera się na koncepcjach związanych z robotami ziemnymi, a także czytanie i korzystanie z planów i specyfikacji związanych z klasyfikacją i obliczeniami gradacji. Kurs zapewnia konkretną wiedzę i umiejętności w zakresie obsługi i konserwacji ciężkiego sprzętu i obejmuje eksplorację możliwości kariery i szkolenia dostępne dla operatorów ciężkiego sprzętu.

Współpracując bezpośrednio z partnerami biznesowymi i branżowymi w celu opracowania programu nauczania, zespół Ctae (career, Technical and Agricultural Education) w Georgia Department of Education był w stanie zapewnić studentom praktyczne, aktualne możliwości zdobycia wysokich umiejętności zawodowych w ramach edukacji K-12.

Toombs County School System skontaktował się z GaDOE, aby zaproponować ścieżkę, która przygotuje uczniów do kariery na poziomie podstawowym w operacjach ciężkiego sprzętu. Kursy zostały opracowane dzięki opiniom przedstawicieli przemysłu Z Flint Energy Company, McClendon Enterprises i innych, a także Southeastern Technical College, Construction Education Foundation of Georgia (CEFGA) i Toombs County Schools.

„W Gruzji przyjęliśmy nowe podejście do rozwoju naszego programu nauczania i standardów CTAE”, mówi Tim Elliott, Specjalista ds. programu ctae w zakresie architektury, budownictwa, komunikacji i transportu. „Kierujemy się bezpośrednio do specjalistów z branży na wszystkich naszych ścieżkach, aby zobaczyć, jakie potrzeby mają dla przychodzących pracowników. Słuchamy tych potrzeb i projektujemy program nauczania wokół tych potrzeb we współpracy z naszymi systemami szkolnymi, administratorami, dyrektorami i nauczycielami.”

Poza szkoleniami technicznymi, studenci otrzymają również szkolenia na temat bardziej miękkich umiejętności, mające na celu uczynienie ich lepszymi pracownikami.

„Pierwszym standardem w każdym z naszych kursów pathway są umiejętności zatrudnienia”, dodaje Elliott. „Branża stwierdziła, że nowo zatrudnieni pracownicy potrzebują dodatkowych instrukcji w zakresie pracy zespołowej, punktualności, komunikacji, rozwiązywania problemów itp. Zapoczątkowało to wdrożenie i przyjęcie standardu umiejętności w zakresie zdolności do zatrudnienia, którego w przeważającej mierze domagały się wszystkie dziedziny przemysłu.” 

Program ma działać jako trampolina dla studentów, aby wejść do lokalnej siły roboczej lub kontynuować dodatkowe szkolenie w zakresie obsługi ciężkiego sprzętu.

„Ścieżka operacji ciężkiego sprzętu zapewnia kolejną szansę dostępną w Gruzji szkoły dla uczniów, aby zdobyć umiejętności, które pomogą im odnieść sukces w przyszłości ” – powiedział Nadinspektor Richard Woods. „Naszym celem jest, aby uczniowie kończący szkołę średnią w Gruzji byli przygotowani na kolejny krok – czy to zapisanie się na studia, czy na uniwersytet, natychmiastowe wejście na rynek pracy lub zaciągnięcie się do wojska.”

„Ścieżka kariery w operacjach ciężkiego sprzętu jest przykładem lokalnie rozwiniętej ścieżki, w której pracownicy GaDOE Ctae współpracowali z lokalnymi liderami biznesu i edukacji, aby stworzyć ścieżkę, która zaspokoi potrzeby lokalnego przemysłu”, powiedziała dyrektor GaDOE Ctae, Dr Barbara Wall. „Po zatwierdzeniu lokalnej ścieżki rozwoju przez Departament Edukacji Gruzji, może ona zostać wdrożona w innych lokalnych systemach szkolnych i społecznościach.”

Trwają prace z przemysłem, CEFGA i GaDOE w celu wdrożenia certyfikatu National Center for Construction Education and Research (NCCER) Poziom 1 operatora ciężkiego sprzętu.

Podobne Posty