Komatsu współpracuje z Cummins przy opracowywaniu bezemisyjnych ciężarówek transportowych, początkowo koncentrując się na wodorowych ogniwach paliwowych.

Umowa jest uzupełnieniem opracowanej przez Komatsu koncepcji niezależnego od mocy pojazdu transportowego, który może pracować na różnych źródłach energii, w tym na spalinach elektrycznych, wózkach, bateriach i wodorowych ogniwach paliwowych. Wraz ze swoimi klientami Komatsu opracowuje i weryfikuje tę technologię, mając na celu udostępnienie pojazdu komercyjnie do 2030 roku.

„Głębokie doświadczenie Komatsu w projektowaniu i integracji urządzeń w górnictwie oraz w połączeniu z naszymi zaawansowanymi technologiami zasilania, w tym wodorowymi ogniwami paliwowymi, przyspieszy dekarbonizację sprzętu górniczego”, powiedziała Amy Davis, wiceprezes i prezes new power W Cummins. „Przemysł wydobywczy ma ogromny potencjał, aby przewodzić w przyjmowaniu rozwiązań odnawialnych.”

„Cummins jest długoterminowym partnerem Komatsu i inwestuje w kluczowe technologie niezbędne do wspierania transformacji energetycznej w górnictwie”, powiedział Masayuki Moriyama, prezes działu górniczego Komatsu. „Są to kluczowe technologie, które pomagają klientom wydobywczym zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i przyspieszyć neutralność dwutlenku węgla. Opierając się na naszym partnerstwie z Cummins, pracujemy nad przyspieszeniem zrównoważonych rozwiązań dla naszych klientów.”

Współpraca wspiera zarówno cele Komatsu, jak i Cummins w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla. Komatsu dąży do 50% redukcji emisji CO2 z użytkowania swoich produktów i produkcji swoich urządzeń do 2030 roku (w porównaniu z poziomem z 2010 roku), z celem osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 roku. Cummins ma również na celu zmniejszenie wpływu swoich produktów na emisję gazów cieplarnianych i jakość powietrza oraz osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050.

Komatsu oferuje obecnie elektryczne wywrotki z silnikiem wysokoprężnym, Koparki hybrydowe, koparki elektryczne, możliwości magazynowania energii regeneracyjnej i programy oszczędzania paliwa, aby pomóc klientom zmniejszyć ich wpływ na węgiel. Firma zamierza zbadać dalsze możliwości rozwoju zerowej emisji górniczych samochodów ciężarowych.

Podobne Posty