Pierwsza Fabryka o wartości 200 mln funtów będzie produkować „ciężkie statki” dla elektrowni SMR.

Kolejne dwie fabryki będą produkować Moduły civils oraz mechaniczne Moduły elektryczne i hydrauliczne.

Zostaną one przetransportowane na miejsca i zmontowane w elektrownię jądrową, która wytworzy 470 MW niskoemisyjnej energii elektrycznej.

Shortlist for heavy vessels factory

  • Północny wschód-IAMP Sunderland
  • Forrest Park Newton Aycliffe
  • North Yorkshire-Catterick 53, Richmond
  • Wales-Gateway, Deeside
  • Yorkshire-Ferrybridge
  • Greater Lincolnshire-Grimsby & Pioneer Park, Stallingborough
  • Cumbria-Kingmoor Park, Carlisle

Pierwsza fabryka będzie największym i najbardziej złożonym obiektem, wymagającym wcześniejszego wdrożenia.

23 000 m kw., co odpowiada trzem boiskom piłkarskim i stworzy ponad 200 stałych ról.

Budowa rozpocznie się, gdy Rolls-Royce SMR otrzyma zgodę na budowę floty SMR w Wielkiej Brytanii.

Dyrektor generalny Rolls-Royce SMR, Tom Samson, powiedział: „ostateczna lokalizacja będzie pochodzić z krótkiej listy i będzie skutkować znaczącymi inwestycjami, długoterminowymi miejscami pracy dla wysoko wykwalifikowanych pracowników i będzie wspierać aspiracje brytyjskiego rządu do wyrównania.

„Dzisiejsze ogłoszenie jest kolejnym przykładem tempa naszego projektu i dlaczego Rolls-Royce SMR jest krajowym mistrzem w dziedzinie energii jądrowej w Wielkiej Brytanii.”

Około 90% konstrukcji Rolls-Royce SMR będzie budowanych w warunkach fabrycznych, co znacznie skraca czas i zmniejsza ryzyko związane z projektem.

Aaron Morby

Podobne Posty