Pierwsza Fabryka o wartości 200 mln funtów będzie produkować „ciężkie statki” dla elektrowni SMR.
Kolejne dwie fabryki będą produkować Moduły civils oraz mechaniczne Moduły elektryczne i hydrauliczne.
Zostaną one przetransportowane na miejsca i zmontowane w elektrownię jądrową, która wytworzy 470 MW niskoemisyjnej energii elektrycznej.
Shortlist for heavy vessels factory
- Północny wschód-IAMP Sunderland
- Forrest Park Newton Aycliffe
- North Yorkshire-Catterick 53, Richmond
- Wales-Gateway, Deeside
- Yorkshire-Ferrybridge
- Greater Lincolnshire-Grimsby & Pioneer Park, Stallingborough
- Cumbria-Kingmoor Park, Carlisle
Pierwsza fabryka będzie największym i najbardziej złożonym obiektem, wymagającym wcześniejszego wdrożenia.
23 000 m kw., co odpowiada trzem boiskom piłkarskim i stworzy ponad 200 stałych ról.
Budowa rozpocznie się, gdy Rolls-Royce SMR otrzyma zgodę na budowę floty SMR w Wielkiej Brytanii.
Dyrektor generalny Rolls-Royce SMR, Tom Samson, powiedział: „ostateczna lokalizacja będzie pochodzić z krótkiej listy i będzie skutkować znaczącymi inwestycjami, długoterminowymi miejscami pracy dla wysoko wykwalifikowanych pracowników i będzie wspierać aspiracje brytyjskiego rządu do wyrównania.
„Dzisiejsze ogłoszenie jest kolejnym przykładem tempa naszego projektu i dlaczego Rolls-Royce SMR jest krajowym mistrzem w dziedzinie energii jądrowej w Wielkiej Brytanii.”
Około 90% konstrukcji Rolls-Royce SMR będzie budowanych w warunkach fabrycznych, co znacznie skraca czas i zmniejsza ryzyko związane z projektem.