Wykonując kolejny krok w kierunku zasilania akumulatorowego w swojej ofercie maszyn, Volvo Construction Equipment zelektryfikowało swoją pierwszą dużą koparkę gąsienicową jako pilota klienta.

Zaprojektowana i zbudowana w zakładach Volvo w Changwon w Korei Południowej 22-tonowa koparka elektryczna EC230, która nie jest jeszcze dostępna na rynku, została przetestowana przez klientów w Korei Południowej i Chinach. Teraz Maszyny EC230 E mają przyjechać do Ameryki Północnej na dema.         

Studio shot (white background) of Volvo EC230E excavatorJest to pierwsza duża koparka, którą Volvo zelektryfikowało.Volvo CE

Remi Teysseire, kierownik ds. produktu w koparkach, omówił niektóre z najważniejszych aspektów modelu EC230 podczas ostatniej imprezy Volvo Days. 

Podczas swojej prezentacji powiedział, że oferuje te same funkcje, co EC220, konwencjonalna koparka napędzana silnikiem wysokoprężnym w tej samej klasie wielkości. 

„Możemy przynieść ten sam rozmiar Narzędzia. Mamy te same siły kopania, te same udźwigi z wartością dodaną, dzięki czemu mamy mniej hałasu i zerową emisję” – powiedział Teysseire. 

Dzięki akumulatorowej mocy koparka ma osiągnąć 60-70% redukcję kosztów eksploatacji energii w porównaniu z modelem EC220. Teysseire powiedział, że EC230 E jest wyposażony w cztery 66-kilowatowe akumulatory litowo-jonowe, które umożliwiają operatorowi pracę od czterech do pięciu godzin w zastosowaniach ogólnego przeznaczenia. Dzięki szybkiemu ładowaniu o dużej mocy w porze lunchu maszyna powinna trwać przez pełną ośmiogodzinną zmianę.

Powiedział, że Volvo pracuje nad różnymi opcjami zasilania dla miejsc pracy, w tym szybszą ładowarką i ładowarkami pokładowymi, w które niektóre maszyny są już wyposażone. 

Pompy hydrauliczne są identyczne z tymi dla EC220, zapewniając tę samą wydajność, z tym że są teraz napędzane przez silnik elektryczny. „Zużywamy energię elektryczną tylko wtedy, gdy operator musi pracować z maszyną” – powiedział Teysseire. „Innymi słowy, czas bezczynności zniknął.”

EC230 E to pierwszy raz, gdy Volvo CE opracowało elektryczne maszyny pilotażowe dla klientów w Chinach. Koparki te nie są jeszcze dostępne na rynku, ale na tym etapie badań Volvo CE dąży do ich szybkiego rozwoju, aby mogły zostać jak najszybciej skomercjalizowane. Maszyna została po raz pierwszy zaprezentowana na targach bauma China 2020.

„Chiny są największym rynkiem elektromobilności na świecie i wiodącym producentem komponentów elektromobilności, co zapewnia popyt i środki do produkcji maszyny lokalnie” – powiedział Mats Sköldberg, dyrektor ds. technologii w Volvo CE China. „Ponadto Chiny mają strategię przemysłową mającą na celu zmniejszenie zależności od oleju napędowego, a zatem oczekuje się, że rynek elektromobilności będzie się szybciej rozwijał. Te czynniki sprawiają, że Chiny są idealnym miejscem do testowania naszych nowych maszyn i uzyskania cennych opinii klientów.” 

Na początku tego roku Volvo CE otworzyło zamówienia na swoje najnowsze maszyny elektryczne, kompaktową ładowarkę kołową L20 oraz kompaktowe koparki elektryczne EC18 i ECR18. Dostawy trzech najnowszych modeli do klientów z Ameryki Północnej rozpoczną się w 2023 roku.

Według Volvo, wraz z rozwojem maszyn elektrycznych, kompaktowe urządzenia Volvo z silnikiem wysokoprężnym będą stopniowo wycofywane. Kompaktowa linia electrisprzęt c jest tylko pierwszym w linii, ponieważ inżynierowie opracowują systemy dla większych maszyn budowlanych, takich jak EC230 E.

„Te nowe maszyny będą napędzać naszą działalność w nowej erze” – powiedział Teysseire.

Obejrzyj poniższy film, aby zapoznać się z wprowadzeniem do EC230.

Podobne Posty