Opona to zbiornik ciśnieniowy i klejnoty każdej floty.

W idealnych warunkach opony zapewniają trakcję, kontrolę pojazdu i optymalny poziom pochłaniania zagrożeń drogowych, aby zapewnić najlepszą wydajność maszyny lub pojazdu.

„Jeśli opony nie działają prawidłowo, maszyna nie będzie się poruszać” – powiedział Craig Tinklenberg, trener ds. sprzedaży i bezpieczeństwa w Fuller Bros.Inc. Został wyróżniony jako ekspert ds. opon na niedawnym webinarium Triangle Talks Association of Equipment Management Professionals (Aemp).

„Ochrona tych opon jest niezwykle ważna dla wydajności Twojej floty, ale także dla Twojego budżetu” – powiedział.

Podobnie jak w przypadku wielu materiałów i innych materiałów, ceny opon gwałtownie rosną. Większość głównych producentów odnotowała wielokrotne dwucyfrowe wzrosty.

„Jeśli zajmujesz się kupowaniem opon, wiesz, że mamy kryzys” – powiedział Tinklenberg.

„Ponieważ opony znajdują się co roku w pierwszej trójce wydatków każdej floty, bardzo ważne jest, aby je chronić.”

Jeśli chodzi o konserwację, tinklenberg powiedział, że najważniejszym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę przy osiągach opon, jest kontrolowanie ciepła. Utrzymanie odpowiedniego ciśnienia powietrza ma kluczowe znaczenie w kontrolowaniu tego. Zarówno nadmierne, jak i niedostateczne napompowanie może skrócić żywotność opony z powodu zużycia lub nawet awarii opony. 

Tinklenberg powiedział, że odpowiednie ciśnienie powietrza utrzymuje kształt konstrukcji opony i zmniejsza ilość ugięć lub stopień wygięcia opony. 

„To zginanie i ugięcie generują dużo tego ciepła” „Gdy ugięcie występuje w odpowiednich obszarach, opony są zaprojektowane tak, aby wyginały się w określonym miejscu na oponie, a jeśli jest to za dużo lub za mało, wpłynie to na obszar stopki lub krawędzie pasa i tego typu rzeczy.”

Jednak podczas napełniania opony, tinklenberg powiedział, że ważne jest, aby wziąć pod uwagę, prawo Boyle ‚ a. Mówiąc najprościej, zasada fizyki mówi, że przy każdej zmianie temperatury o 10 stopni Fahrenheita ciśnienie inflacji zmieni się o 2 PSI.

„Aby prawidłowo ustawić ciśnienie pull inflation, należy wziąć pod uwagę to prawo fizyki, aby było najdokładniejsze dla maksymalnej wydajności opon”, powiedział Tinklenberg. „Kiedy producenci opon projektują i projektują charakterystykę opon, używają 65 Stopni Fahrenheita i widzą poziom jako podstawę.”

Przy zróżnicowanych temperaturach w całym kraju każdy menedżer floty musi zawsze brać to pod uwagę, ponieważ sprzęt opuszcza sklep. Jeśli Na Zewnątrz osiągnie 109 stopni, należy wziąć pod uwagę różnicę 44 stopni w stosunku do wyjściowego odczytu PSI. Na szczęście dostępne są wykresy, które pomagają instalatorom opon wybrać odpowiednie ciśnienie w oparciu o temperatury otoczenia.

„Podczas ustawiania ciśnienia w oponach podczas montażu opon należy zwiększyć ciśnienie o 10%” – powiedział Tinklenberg. Jeśli ciepło jest przewidywanym problemem od samego początku i spodziewasz się, że opony wytrzymają kilka godzin lub mil, a ciśnienie nie jest prawidłowo ustawione na początku, skraca to żywotność opony i potencjalnie stwarza inne problemy.

Tinklenberg powiedział, że odwrotność dzieje się, jeśli jest niska. Jeśli zamontujesz opony wewnątrz ciepłego sklepu, 65 lub 70 stopni, a teraz pojazd wyjdzie na zewnątrz, ciśnienie powietrza będzie miało wpływ. 

„Musisz zwiększyć ciśnienie o pewien procent, aby accommodte wahania temperatury są bardzo ważne ” – powiedział. 

Pod presją

Zgodnie ze standardami OSHA każdy pracownik wykonujący prace związane z serwisem opon musi mieć udokumentowane szkolenie. Bez dokumentacji ich szkolenia i czegoś się dzieje, mogą pojawić się duże problemy.

„Są to ważne elementy jako kierownik floty, aby zrozumieć, aby objąć i iść do przodu,” tinklenberg powiedział.

Na przykład, chociaż może to brzmieć dość prosto, ważne jest, aby zrozumieć ideę tego, co oznacza „przebitą oponę.”Tinklenberg powiedział, że opona, która jest o ponad 20% niższa od zimnego ciśnienia inflacji, jest uważana za gumę. W tych warunkach powiedział, że należy go zdemontować i skontrolować. Jednak często widział w mediach społecznościowych obrazy lub filmy ze sklepów podłączających Opony i innych szalonych rzeczy.

„Nie możesz tego zrobić, bo nie wiesz, co się dzieje w tej oponie” – powiedział Tinklenberg. „Włożysz tam wtyczkę i możesz mieć katastrofalną awarię.”

Aby zrobić wszystko poprawnie, zasugerował, że sklepy mają odpowiedni sprzęt, taki jak kalibrowany miernik powietrza i urządzenie do pompowania stojącego, aby utrzymać pracowników z dala od strefy trajektorii.

Ponadto, aby jeszcze bardziej utrzymać wszystko pod kontrolą, tinklenberg zachęca menedżerów floty do ustanowienia standardu floty w zakresie ciśnienia powietrza i upewnienia się, że każdy z pracowników serwisu opon postępuje zgodnie z procedurą rist Stowarzyszenia przemysłu oponiarskiego, która oznacza usuwanie zanieczyszczeń, sprawdzanie zaczepów i powierzchni współpracujących, dopasowywanie nakrętek i momentu obrotowego do specyfikacji.

„Ustal, co chcesz na jakiej osi, czy jest to Ładowarka, ciężarówka holownicza, miniładowarka, samochód ciężarowy, cokolwiek i trzymaj się tego, zawsze upewniając się, że uzyskujesz odpowiednie ciśnienie powietrza od razu po skoku”, powiedział Tinklenberg. „Zbyt wielu facetów zostaje zranionych lub okaleczonych, ponieważ pozostają w tej strefie trajektorii, gdy wykonują tę inflację. Zrozum, że jest to niebezpieczeństwo, jeśli nie zwracasz uwagi i nie robisz właściwych rzeczy, to wszystkie te rzeczy są ważne.”

Podobne Posty