Spółki z każdej z grup należących do Francji są w końcowej fazie odrębnego przetargu na pakiet napowietrznych linii energetycznych o wartości 300 mln zł.

W pościgu jest czterech oferentów, w tym należąca do Bouygues Colas Rail, Rapide JV – konsorcjum należących do Equans SPL Powerlines UK/Ineo i Keltbray-Balfour Beatty oraz China Railway Electrification Engineering Group Co.

Urząd ds. konkurencji i rynków stwierdził, że w Zjednoczonym Królestwie istnieje wystarczająca liczba wiarygodnych konkurentów w przypadku wszelkich przyszłych kontraktów na instalację i konserwację szybkich sieci trakcyjnych.

Ponieważ jednak obecny przetarg na HS2 znajdował się na zaawansowanym etapie, łączące się przedsiębiorstwa mogły uczynić pozostałą część procesu przetargowego mniej konkurencyjną.

Colin Raftery, Starszy Dyrektor w CMA, powiedział: „konkurencyjne przetargi pomagają upewnić się, że podatnicy uzyskać najlepszą możliwą ofertę, gdy duże roboty publiczne, takie jak HS2, są podejmowane .

„Przetarg HS2 na napowietrzne sieci trakcyjne jest na zaawansowanym etapie, ale pozostali oferenci nadal konkurują w końcowych aspektach umowy.

– Ważne jest, aby upewnić się, że proces ten nie zostanie podważony, ponieważ może to spowodować niepotrzebne dodatkowe koszty, ostatecznie pozostawiając podatników w gorszej sytuacji.”

Przedsiębiorstwa otrzymały pięć dni roboczych na przedłożenie wniosków dotyczących problemów CMA w zakresie konkurencji w celu przeprowadzenia dogłębnego badania fazy 2.

 

Podobne Posty