Floty opłakujące obecne koszty oleju napędowego-i odczuwające presję ze strony planów środowiskowych, społecznych i zarządzania klientów – mają już ulgi z sprężonym gazem ziemnym (CNG).

Ceny na pompie różnią się znacznie w różnych stanach, ale w przeważającej części, Diesel galon ekwiwalentu CNG można mieć za około połowę kosztów. CNG, oferując redukcję emisji gazów cieplarnianych o około 20% w porównaniu z nowoczesnym silnikiem wysokoprężnym, nie jest jednak rozwiązaniem bezemisyjnym. 

Infrastruktura gazowa również nie jest ekspansywna pod żadnym względem. Według Departamentu Energii w Stanach Zjednoczonych w 2021 r. było prawie 900 publicznych stacji tankowania CNG, ale jego ślad jest dość powszechny, z wyjątkiem ziemi niczyjej gazu ziemnego w Dakotach, Montanie i większości Idaho. 

Dla porównania, Doe szacuje, że istnieje około 55 000 stacji szybkiego ładowania EV poziomu 2 i DC od wybrzeża do wybrzeża. Podczas gdy w Kalifornii istnieje ogromny klaster, liczba terminali EV w pozostałej części USA jest znaczna. 

Gaz ziemny na teraz, EV na później?

Peterbilt buduje Średnie Ciężarówki od 27 lat, a firma twierdzi, że 95% tej populacji ciężarówek jest nadal w użyciu. Około rok temu firma odświeżyła linię średniozadaniową, ale proces ten trwa. Peterbilt wprowadza nowy projekt maski, który bardziej pasuje do tożsamości marki znalezionej w flagowych modelach na autostradzie, dodając podpis fender valley i podwójne boczne wloty powietrza-cechy nieobecne w poprzednich modelach o średnim obciążeniu.

Kiedy mój Model 536 zjechał z linii montażowej Peterbilt (wyposażony w Okap „starego stylu”), został przewieziony obok, gdzie dostał CNG upfit od Momentum. Nadal potrzebował 26-metrowego pudła, ale nie dostarczałem żadnych przesyłek, więc wskoczyłem.

Momentum CNGZakład upfit firmy Momentum Fuel Technologies znajduje się obok zakładu montażowego Peterbilt w Denton w Teksasie.Peterbilt oferuje dwie opcje układu napędowego na gaz ziemny w swojej średniej linii: Cummins B6.7N (od marca tego roku) i L9N. moja ciężarówka testowa została wyposażona w rzędowy sześciocylindrowy, zapłonowy, L9N dla skoku mocy. B6.7N jest oceniane na 200 do 240 koni mechanicznych i 520-560 funtów stóp momentu obrotowego, w porównaniu do L9N 250 do 320 KM i 660 do 1000 funtów.- WP. moment obrotowy. Mój samochód był spec ‚ d do 300 KM przy 2100 obr / min i 860 lb.- WP .moment obrotowy 1300. 

Ta ciężarówka Klasy 6 została skonfigurowana do jazdy z centrum dystrybucyjnego i wielokrotnego zatrzymywania się przed powrotem, więc menedżer ds. marketingu produktów Peterbilt, Phil Hall i ja wyruszyliśmy na około 90-minutową trasę, która zmieszała niektóre miejskie z niektórymi drogami autostradowymi i wieloma zakrętami w lewo i w prawo, a wszystko to w mieszance ruchu stop-and-go i prędkości na autostradzie. 

Wewnątrz wersja na gaz ziemny modelu 536 wygląda podobnie do wersji z silnikiem diesla-głównie. W kabinie zainstalowano system wykrywania metanu (silniki na gaz ziemny emitują niespalony Metan, ponieważ katalizatory pracują mniej wydajnie w niskiej temperaturze). Inaczej będzie tak samo. Układ deski rozdzielczej można dostosować za pomocą aplikacji z dostępną przestrzenią na opcjonalne wskaźniki, przełączniki i mocowania pamięci RAM. Moja ciężarówka była wyposażona w serię Allison 3000 Highway, więc zwyczajowo Dźwignia Zmiany Biegów została przymocowana do mojego panelu skrzydła. 

Na aluminiowa kabina jest o 8 cali szersza niż stara 1,9-metrowa kabina i ma miejsce dla trzech osób dorosłych. Ma wysokość podłogi 40,5 cala i wysokość dachu 74 cali. Phil I ja jesteśmy dość przeciętnymi chłopakami (dla kierowców ciężarówek, w każdym razie), a kabina była wygodna z miejscem na zapasowe. W swoim przeprojektowaniu, Peterbilt przeniósł rzeczy takie jak RAM Uchwyty i uchwyty na kubki – z których oba tradycyjnie zatłoczyły stronę pasażera – bardziej na środku deski rozdzielczej i z dala od kolana pasażera.

Kabina znajduje się również 3 cale niżej, poprawiając wejście i wyjście, a stopnie schodowe i radełkowane uchwyty zwiększają bezpieczeństwo. Kiedy ta ciężarówka zostanie dostarczona do klienta, myślę, że wejście i wyjście z niej cztery tuziny razy dziennie będzie mniej obciążające fizycznie. 

Formowane wtryskowo panele nadwozia są odporne na zarysowania/zarysowania i odblaski, a także odporne na wypaczanie w letnim upale-przydatne funkcje, ponieważ było to pieczenie o 98 stopni, gdy wskoczyliśmy do kabiny.

Widoczność jest doskonała. Ciężarówka ma promień skrętu około 51 stóp. To nie jest mały pojazd, ale manewruje jak jeden o wiele mniejszy niż jego 109 ” BBC.

7-calowy wyświetlacz graficzny jest elegancko wyśrodkowany w zestawie wskaźników, dzieląc prędkość-o i obrotomierz. 

Kierownica była lekka, a niska moc i szybkie przyspieszenie są niemal zwinne. Tak, brakowało nam skrzyni i odpowiadającego jej ładunku, ale ta ciężarówka prawie zawsze będzie się rozsypywać, zanim się zbankrutuje. Mając do dyspozycji 300 km, nie przewiduję żadnych wyzwań przy 26 000 GVWR. 

Silnik reaguje i brzmi dokładnie tak, jak można się spodziewać po jego odpowiedniku z silnikiem diesla. Warto zauważyć: L9N-certyfikowany przez California Air Resources Board i Environmental Protection Agency opcjonalny standard niskiej emisji NOx wynoszący 0,02 g / bhp-hr-ma o 90% mniej emisji NOx niż obecna północnoamerykańska norma EPA. 

Gdybym wcześniej nie wiedział, że to Napęd na gaz ziemny, nie byłbym w stanie stwierdzić z fotela kierowcy. I myślę, że to największy komplement, jaki można dać niekonwencjonalnemu rozwiązaniu układu napędowego: że w ogóle nie czuje się ani nie zachowuje się niekonwencjonalnie. 

Podobne Posty